contact Menu

content strategie

De slimste route naar effectieve content

Begeleiding door ervaren contentstrategen

Voldoende ruimte voor eigen input en ideeën

Niet alleen mooie plannen maar ook concrete vervolgstappen

  • 33% van de organisaties geeft aan nog geen contentstrategie te hebben
  • 38% van de organisaties met een contentstrategie heeft deze samen met een externe partij bepaald
  • 14% van de organisaties met een contentstrategie vindt deze zeer effectief of succesvol

Bron: Onderzoek contentstrategie in Nederland (2020)

Maatwerk

Een goede contentstrategie bepalen is maatwerk. Daarom kijken we eerst samen naar waar jij behoefte aan hebt. Wat zijn je doelen? Wat zijn de problemen of uitdagingen bij het behalen van die doelen? En welke ingrediënten voor het maken van een goede contentstrategie heb je al in huis?

Contentstrategiesprints

Daarna maken we samen een sprintplanning met daarin een aantal ‘contentstrategiesprints’: activiteiten om tot een goede en passende contentstrategie te komen voor jouw organisatie. Deze sprintplanning bestaat meestal uit drie fasen:

  1. Onderzoek/analyse
  2. Strategievorming
  3. Structuur, inhoud en processen

Onderzoek/analyse

Eerst verdiepen we ons in jouw organisatie, doelgroepen, online kanalen en online content. Bijvoorbeeld met behulp van een doelgroepenonderzoek of contentaudit. De resultaten van deze fase helpen ons om een betere contentstrategie te maken.

Strategievorming

In deze fase maken we keuzes en bepalen we samen de basis van de contentstrategie. Welke content gaan we inzetten om onze doelen te behalen of doelgroepen te bereiken? Welke online kanalen gebruiken we? En hoe meten we of onze contentstrategie succesvol is of niet?

Structuur, inhoud en processen

Daarna geven we de content verder vorm en zetten de eerste vervolgstappen voor het daadwerkelijk uitvoeren van de contentstrategie. Zo blijft het niet alleen bij mooie plannen. We denken na over hoe de content eruit moet zien en aan welke criteria de inhoud van de content moet voldoen om bruikbaar te zijn. Ook bespreken we hoe de organisatieprocessen eruit moeten zien om de content te plannen, creëren, publiceren en beheren.

Draagvlak en bekendheid

Een goede contentstrategie maak je niet alleen: dat doe je samen. Daarom betrekken wij altijd zoveel mogelijk mensen bij onze contentstrategiesprints. Zo zorgen we ervoor dat iedereen zich gehoord en betrokken voelt. En creëren we draagvlak voor en bekendheid van de contentstrategie. Want dat helpt enorm bij de uitvoering!

Aan de slag met jouw contentstrategie

Heb jij alle ‘ingrediënten’ voor een goede contentstrategie? Wij helpen je graag op weg. Download onze ‘Inventarisatie contentstrategie’.

Download het document

Wie we al hielpen