Het probleem van ABN AMRO
ABN AMRO was dringend op zoek naar een copywriter voor het team ‘Kanalen, Apps en Service’. En niet zomaar één: het moest een veelzijdige en flexibele copywriter zijn. Die veel verschillende soorten copy kon schrijven voor verschillende kanalen, campagnes en doelgroepen. In verschillende tone of voices, en ook nog eens kritisch kon meedenken over uiteenlopende projecten, zoals Tikkie en de Grip app.
Onze oplossing
Een flexibele copywriter hebben we wel. Onze kernwaarde is niet voor niets ‘Omarm verandering’. We hebben er zelfs meerdere van. De vraag van ABN AMRO kregen we namelijk in 2017 en ondertussen zijn we vier copywriters en een paar jaar verder. ABN AMRO is niet alleen heel enthousiast over onze copywriters, onze copywriters zijn ook heel enthousiast over ABN AMRO.
Onze uitvoering
Want van stukkies tikken voor verschillende kanalen worden wij heel erg blij. En bij ABN AMRO konden wij ons copyhart ophalen. Van frisse teksten voor Tikkie, tot een speelse blog over de Grip app en begrijpelijke instructies voor de ABN AMRO app. We schreven zelfs scripts voor commerciële en how-to video’s, en wervende leuzen voor banners.
Maar hoe leuk we het ook vinden, onze specialisten schrijven niet alleen sterke copy. Ze weten ook hoe je verschillende doelgroepen aanspreekt en wat werkt op alle kanalen. Ze denken kritisch mee vanaf het concept tot de laatste definitieve versie. Zo werkte een van onze specialisten vanaf het begin mee aan de nieuwe Grip app. De app is van ABN AMRO, maar staat op zichzelf. Daar was dus een eigen tone of voice voor nodig, en onze contentspecialist organiseerde een workshop om die eigen stem van Grip te vinden.
Een andere contentspecialist van Presenter sprong bij toen er een nieuwe website moest komen voor Tikkie voor bedrijven. Er kwam een nieuwe site die vol moest met nieuwe copy die een tikkie zakelijker was (oké, dit was de laatste tikkie-woordgrap) dan de al bestaande tone of voice van Tikkie voor consumenten. Onze specialist zorgde niet alleen voor de copy van de site, ze bedacht ook een manier om de nieuwe klanten op de site te krijgen: ijzersterke klantcases met tekst en video, die via social kanalen en nieuwsbrieven werden verspreid.