Het probleem van ASN
ASN Bank deed weinig aan zoekmachineoptimalisatie en moest het vooral hebben van betaalde campagnes. Ze hadden wel een zoekwoordenanalyse liggen en ze hielden elke maand de posities in Google bij. Maar hoe je dan hoger in de zoekresultaten terechtkwam, daar hadden ze nog geen plan voor.
Want hoe verwerk je zoekwoorden goed in een tekst? Welke kansen grijp je en welke sla je over? Hoe maak je nou een echt goede tekst waar Google dol op is? Met die steeds veranderende richtlijnen is dat ook niet makkelijk.
Onze oplossing
Wil je meer organisch verkeer? Dan is het belangrijk om op te vallen tussen de andere zoekresultaten. Zeker in zo’n competitieve markt als beleggen. Voor ASN Bank betekende dit: onderscheidende content maken. Content die relevanter is dan die van de concurrenten. Dit lukte door de kennis van de organisatie te vertalen naar content waar de doelgroep echt naar op zoek is.
Onze uitvoering
Het startpunt: een SEO-strategie op basis van een zoekwoordanalyse. Zo konden we de zoekintentie achterhalen en kregen we een goed idee van wat de doelgroep echt wilde. Eigenlijk liggen de kansen om goed te ranken voor het oprapen. Je moet alleen weten waar je moet kijken.
Wat onze SEO-specialist zag? Een behoefte aan goede antwoorden. Geen copy paste content zoals op de 1001 andere resultaten in Google. Maar antwoorden van een expert. Die haalden we op bij de inhoudsdeskundigen. Deze collega’s hebben een schat aan kennis en informatie in huis. Perfect als input voor goede en unieke content waar Google zo van houdt.
ASN Bank heeft een kleine marketing- en communicatieafdeling. De inhoudsdeskundigen zaten dus letterlijk aan de andere kant van het bureau. Handig, want zo konden we snel informatie ophalen en teksten afstemmen. En door de korte lijntjes kon onze specialist het team direct meenemen in de wereld van SEO. Zoekintenties achterhalen en steengoede metadescriptions schrijven is voor iedereen een fluitje van een cent. Met een beetje training natuurlijk.