Het probleem van Evi
Voor een online dienstverlener als Evi is sterke content onmisbaar. Een contentmarketeer die goede content maakt natuurlijk ook. Evi had behoefte aan iemand die kon schrijven, afstemmen en schakelen. Aan dat profiel voldoen veel Presenters. Zo werden we ruim 3 jaar lang onderdeel van Evi’s marketingteam.
Onze oplossing
Soms zijn oplossingen heel eenvoudig. Behoefte aan een goede contentmarketeer? Wij sturen een uitstekende contentmarketeer. Iemand met een fijne pen en een goede commerciële neus op zijn of haar hoofd. Precies wat Evi zocht.
Onze uitvoering
Onze contentmarketeers waren dus 3 jaar lang onderdeel van het marketingteam. In die 3 jaar gebeurde er veel binnen Evi. Zoveel dat we haar op verschillende vlakken hielpen.
Content
Om te beginnen creëerden we content. Héél veel content. We schreven landingspagina’s om nieuwe beleggers te enthousiasmeren, blogs om mensen te inspireren, e-mails die moesten converteren, content voor de chatbot om mee te communiceren en SEO-pagina’s om te informeren. Alles altijd in de vriendelijke en behulpzame stem van Evi.
Naast nieuwe beleggers enthousiasmeren, wilde Evi ook mensen inspireren over geldzaken. Met haar blog en met haar maandelijkse nieuwsbrief. Onze contentmarketeer zorgde ervoor dat deze iedere maand bommetjevol interessante content bij Evi’s klanten werd bezorgd. Ook coördineerde hij de creatie van de achterliggende content en de animatie die maandelijks in de nieuwsbrief zat.
Evi Go
Maar het contentmarketeerschap bij Evi is meer dan voorovergebogen boven je toetsenbord content maken. Het is ook meedenken bij het neerzetten van beleggingsproducten. Dat deden we bijvoorbeeld bij de lancering van Evi Go. Voor dit nieuwe beleggingsproduct werd een grote crossmediale campagne uit de grond gestampt. Evi was te zien op televisie, hing op billboards langs de snelweg en was te horen op de radio. Onze contentmarketeer hielp mee bij het neerzetten van deze campagne. In de zoektocht naar de perfecte zin om Evi Go in al die media-uitingen in de etalage te zetten en bij het creëren van product- en landingspagina’s.
Soepele workflows
Bij de creatie van al die content kwam het nodige teamwork en stakeholdermanagement kijken. Daarom keken we ook samen met alle betrokkenen hoe we dit proces zo efficiënt mogelijk konden inrichten. Het resultaat? Soepel werkende workflows die tot op de laatste punt werkten.