Het probleem van Viisi
Het kopen van een huis is leuk, maar ook veel gedoe. Bij Viisi willen ze dat gedoe wat verlichten, met duidelijk en vooral eerlijk hypotheekadvies. Een nobele taak. Maar hoe blijf je vindbaar in zo’n concurrerende markt zonder te veel uit te geven aan advertentiekosten? Daar vroegen ze onze hulp bij.
Onze oplossing
Om te weten welke termen de doelgroep van Viisi gebruikt, maakten we een uitgebreide SEO-analyse. Op basis van de zoekwoorden die daaruit rolden, gingen we aan de slag met een strakke planning. In een halfjaar moesten er stapels bestaande pagina’s worden geoptimaliseerd. En er moest een bak aan content worden geproduceerd. Niet alleen op basis van zoekwoorden, maar ook op basis van veelgestelde vragen van klanten.
Onze uitvoering
We gebruikten de resultaten uit de SEO-analyse om te bepalen welke bestaande pagina’s beter konden. Onze specialist ging aan de slag met herschrijven, optimaliseren en het nalopen van alle call-to-actions. We deden er alles aan om Viisi’s klanten écht goed te informeren. En we zorgden ervoor dat ze bij de juiste adviseurs terechtkwamen.
Nieuwe content
Er was ook een enorme behoefte aan nieuwe content. Viisi had een lange lijst met veelgestelde vragen liggen, waarvan een groot deel voor een specifieke doelgroep was. Met de veelgestelde vragen in ons achterhoofd creëerden we nieuwe content waar Viisi hun klanten naar konden doorlinken. Hiervoor zaten we elke week aan tafel met de adviseurs van Viisi. Zij de kennis, wij het schrijftalent.
Meer dan schrijven
Gaandeweg werden er niet alleen artikelen geschreven, maar ontstonden er ook plannen voor een podcast en voor korte hypotheekvideo’s. Zo wilde Viisi weer een stapje dichterbij de klant komen. Wij bogen ons over de scripts en bemoeiden ons met de productie van deze afleveringen. Benieuwd naar het resultaat? Bekijk de hypotheekvideo’s en de podcasts van Viisi.
Daarnaast hebben we door het inrichten van nieuwe filters (op basis van doelgroepen én onderwerpen) de content in de kennisbank makkelijker vindbaar gemaakt. Om de customer journey van bezoekers verder te verbeteren, hebben we ook zogenaamde pillar pages ingericht en de bijbehorende whitepapers een update gegeven. Zo kon Viisi met een solide basis verder met het ontwikkelen van hun ambitieuze contentplannen.