Het probleem
Dagelijks moeten ruim 37.000 medewerkers goed geïnformeerd worden met relevante en duidelijke informatie. Op het intranet van PostNL is er voor verschillende doelgroepen veel informatie beschikbaar, maar niet altijd toegankelijk of makkelijk vindbaar. Medewerkers krijgen soms de verkeerde, of helemaal geen informatie te zien.
Onze oplossing
Tijd om opnieuw te sorteren, selecteren en in te richten. Junior Tracker Tom schoot te hulp om de juiste content in het juiste postvakje te krijgen. Hij struint het intranet af om verbeterkansen te signaleren en door te voeren. Hij schrijft en herschrijft teksten. En met zijn oog voor detail spot hij taalfouten om ze snel aan te passen. Zo verlicht Tom de werkdruk voor zijn collega’s op de communicatie-afdeling. En voor de rest van de organisatie is het nu makkelijker de geschikte informatie te traceren.
Onze uitvoering
Het begint bij goed leesbare, relevante en medewerkersgerichte content. Tom maakt doelgroepgerichte en begrijpelijke teksten voor op het intranet. Overtuigend en enthousiast geschreven. En door in gesprek te gaan met alle stakeholders, waaronder zijn collega’s, roept de content nu geen vragen meer op. Sterker nog, de content beantwoordt ze.