Het probleem van Yuverta
Twee jaar geleden fuseerden drie organisaties samen tot Yuverta. Zo werd het de grootste groene opleider van Nederland. Uit alle hoeken van het land kwamen professionals samen en vormden het online team. Eerder konden ze al hulp gebruiken van Jasmijn. Een Junior Tracker met een frisse blik en up to date contentkennis. Maar ook na deze opdracht bleef de behoefte aan een continue contentkracht.
Onze oplossing
Een ambitieuze junior contentspecialist kan wel eens té hard doorgroeien. Daarom lossen onze Junior Trackers elkaar ieder half jaar af. Zodat Yuverta een nieuwe enthousiaste collega in het team krijgt, met een soepele overdracht waarbij geen kennis verloren gaat. De Junior Trackers blijven namelijk elkaars collega’s bij Presenter. Ook Nynke krijgt trainingen over content. En dankzij onze AI-fluisteraars weet ze hoe ze ChatGPT zinvol inzet voor originele inhakers op social media.
Onze uitvoering
Fijn dat Nynke zo soepel Jasmijn kon vervangen bij Yuverta. Maar wat deed ze dan precies?
YouTube-kanaal verbeteren
Het YouTube-kanaal van Yuverta was al aardig gevuld met mooie content. Maar er viel meer te halen. Nynke dook in de mogelijkheden van YouTube en schreef een verbeterplan. Ze bracht de statistieken in kaart en zette de do’s en don’ts van tags, links, ondertiteling, thumbnails, videobeschrijvingen en shorts onder elkaar. En vervolgens: uitvoeren maar.
Copywriting met AI
Op basis van haar training schrijfvaardigheid ging Nynke aan de slag met enthousiaste en duidelijke copy op de website. Ook hielp deze training bij het maken van Instagramposts. Daarvoor vond ze overigens ook de hulp van ChatGPT. Uit een AI-workshop van Presenter leerde ze namelijk het maken van effectieve prompts.
Socialmediaposts optimaliseren
Welke posts werken het best? Of welke juist niet? En hoe bepaal je dat überhaupt? Nynke hielp bij het in kaart brengen van de statistieken. Tijdens de socialmediatraining leerde Nynke ontdekken waarom bepaalde content beter werkt dan andere. Deze kennis bracht zij mee naar Yuverta en zorgde voor effectieve content die de doelgroep wil zien.