Het probleem van KPN
De digitale omgeving van KPN is flink. En dat is een understatement. Al die pagina’s moeten bijgehouden en geoptimaliseerd worden. En daarnaast lopen de online projecten zoals campagnes, toestellanceringen en overige introducties gewoon door. Daar kwam ook nog de websitemigratie naar een headless CMS bij. Er was behoefte aan versterking.
Onze oplossing
Met de inzet van Junior Tracker Nikky kreeg KPN de extra ondersteuning waar ze naar zochten. Meer verzoeken konden opgepakt worden. Vooral voor copy. Actief geschreven teksten, helemaal in de tone of voice van KPN.
Onze uitvoering
Als Junior Tracker had Nikky toegang tot verschillende trainingen bij Presenter. Van Actief Schrijven tot alle ins en outs over SEO en ChatGPT. De veelzijdige opdracht van KPN zorgde ervoor dat Nikky deze kennis direct kon toepassen in de taken die klaarlagen. Win-win.
Vindbare pagina’s door scherpe SEO-teksten
De SEO-briefings waren opgesteld en Nikky zorgde ervoor dat de teksten hier volledig op aansloten. Dankzij onze training in SEO keek zij verder dan alleen de briefings. En haar kennis in actief schrijven zorgde voor scherpe, effectieve content. Zowel Nikky als KPN groeiden naar een hoger niveau. Van hygiënewerkzaamheden tot het bouwen in het (nieuwe) CMS, Nikky deed het allemaal. Ze had de smaak te pakken en verzorgde uiteindelijk niet alleen de teksten, maar dacht ook mee over verbeteringen en toepassingen op de website. Zo’n kritische frisse blik komt altijd van pas.
Een nieuwe tone of voice
KPN introduceerde een nieuwe tone of voice. De teksten die Nikky schreef moeten daar dus in passen. Met de zorgvuldige en optimale inzet van ChatGPT zorgde Nikky ervoor dat geen tekst achterbleef. Tijdens trainingen ontdekte ze hoe AI haar kan helpen bij haar schrijfwerk, waardoor ze in een razend tempo door de pagina’s ging.