Het probleem van Moneyou
In 2017 werkte Moneyou hard aan een herpositionering. Bij een nieuwe plek in de markt hoort ook een nieuwe manier van communiceren. Dat betekent: opruimen, herschrijven en nieuwe teksten maken. En alles in de nieuwe tone of voice: van productgericht naar servicegericht, van u naar je, van ingewikkeld naar eenvoud. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Tijdens de herpositionering maakte Moneyou namelijk een groeispurt. Dit vroeg om veel nieuwe content. Daarnaast werd er een spiksplinternieuwe app gelanceerd waar ook teksten voor nodig waren. Het versnipperde proces, een tekort aan capaciteit en de omvang van het project schreeuwden om de inzet en expertise van goede contentspecialisten. Enter Presenter.
Onze oplossing
We stuurden niet alleen copywriters om de nieuwe manier van communiceren vorm te geven, maar vulden het team ook aan met contentcoördinatoren, contentmanagers en conversiespecialisten. Zo stelden we orde op zaken en zorgden voor verbetering op verschillende vlakken.
Onze uitvoering
We startten met het aanbrengen van rust, reinheid en regelmaat. We ontwikkelden de nieuwe tone of voice en legden deze vast in duidelijke redactionele richtlijnen. De nieuwe toon werd direct toegepast in alle nieuwe uitingen en in alle uitingen die we herschreven. Van productpagina’s tot displaybanners. Bij alles hielden we rekening met de diverse doelgroepen en hun wensen. Zo zorgden we voor een veelzijdige stijl die altijd herkenbaar is als de unieke stem van Moneyou.
Ook de nieuwe app Moneyou Go had teksten nodig. In korte tijd optimaliseerden we de content en schreven we alle teksten in de nieuwe tone of voice terwijl de app nog in ontwikkeling was. Mede dankzij onze inspanningen werd de app op tijd als MVP (minimum viable product) gelanceerd, en daarna op basis van gebruikersfeedback verder geoptimaliseerd.
Ons team hielp Moneyou met een breed scala aan contentvragen. We maakten inspirerende content voor leenproducten, die zonder problemen door de strenge controle van de AFM (Autoriteit Financiële Markten) kwam. We optimaliseerden content voor de mobielvriendelijke website. We hielpen het klantenserviceteam bij hun communicatie. En we legden de nieuwe identiteit vast in een vlammende corporate story. Altijd in nauwe samenwerking met onze collega’s bij Moneyou.