Het probleem
Het zorgseizoen is jaarlijks het piekmoment voor OHRA’s team marketing zorg. Zij informeren verzekerden over de nieuwe premie en lanceren campagnes om anderen te overtuigen over te stappen naar OHRA. Daar moet een berg content voor gemaakt en aangepast worden. Als de bestaande content dan ook nog moet worden herschreven naar de nieuwe tone of voice, ontstaat er een capaciteitsprobleem dat zo snel mogelijk opgelost moet worden.
Oplossing
De oplossing was eenvoudig: OHRA miste een multifunctionele contentspecialist. Onze contentspecialisten zijn breed opgeleid: zij kunnen niet alleen goed schrijven, maar hebben ook kennis van conversie-optimalisatie, UX en contentmarketing. Zo kunnen zij aanpakken én meedenken. Wij stuurden onze contentspecialist voor twee maanden naar het hoofdkantoor in Arnhem en zo was het contentteam direct op sterkte.
Uitvoering
Onze contentspecialist richtte zich in eerste instantie op het schrijven en herschrijven van teksten op webpagina’s, zodat alle informatie over de nieuwe zorgpremie op tijd en in de juiste tone of voice werd gepubliceerd.
Samen met de collega’s uit het team stortte hij zich vervolgens op de gepersonaliseerde mailings die naar alle verzekerden werden gestuurd op de dag dat de premie bekend werd gemaakt. Bij deze mails schreef en bouwde onze contentspecialist verschillende landingspagina’s. Verzekerden ontvingen zo niet alleen op tijd hun premieoverzicht, maar ook aanvullende informatie die paste bij hun situatie.