contact Menu

Koninklijke Auris Groep

Zichtbaar op de socials

Ze zijn experts in spraak, taal en gehoor. Maar de expertise in online zichtbaarheid ontbrak nog bij Koninklijke Auris Groep. Anne kwam erbij en maakte samen met Auris een duidelijk plan voor een contentstrategie en rolverdeling. Zo hielp ze het communicatieteam op weg.

Het probleem van Auris

Content zat, maar hoe verspreid je het tactisch onder je doelgroep? Het ontbrak Auris aan een duidelijke contentstrategie. Ze hadden nog geen contentplanning en wisten niet welke kanalen ze moesten inzetten. Daarnaast was er weinig tijd en geen duidelijke rolverdeling. Iemand moest ze helpen om een plan op papier te krijgen. En daar was Anne.   

Onze oplossing

Maar Anne kon het niet in haar eentje. Samen met het hele communicatieteam zette ze een socialmediastrategie op. Zodat alle collega’s achter het plan stonden, hun input kwijt konden en mee konden denken. En zodat Anne direct informatie kon ophalen uit de organisatie. Want wie weet nou beter welke informatie er beschikbaar en relevant is dan de Auris-collega’s? 

Onze uitvoering

Het beginpunt van de strategie: weten wat de huidige situatie is. Welke kanalen gebruikt Auris? Welke doelgroep zit daar? Wat lijkt tot nu toe te werken, en wat werkt sowieso niet? En nog belangrijker: hoe bepaal je nou wanneer content wel of niet werkt? 

Zo veel vragen. Tijd voor antwoorden. Anne organiseerde daarvoor drie workshops, met een werkbare strategie als einddoel. 

Workshop 1: de basis

De eerste workshop vormde de basis voor de strategie. Hierin bepaalde Anne met Auris de doelstellingen en KPI’s. Ook bepaalden ze wie de doelgroep is. En wat de kernboodschap is om uit te dragen. 

Workshop 2: de content

Tijdens de tweede workshop ging het over verschillende contentvormen. Ze bepaalden passende insteken voor posts op verschillende kanalen en maakten een planning. 

Een van de doelstellingen van Auris is meer bewustzijn voor taalontwikkelingsstoornissen. Dat doel gebruikte Anne om mee te laten oefenen. In deze workshop maakten de communicatiecollega’s socialmediaposts rondom dit onderwerp. Ze oefenden met het maken van leuke en leerzame content, uiteraard in de huisstijl. 

Workshop 3: de rollen

Alle neuzen wijzen dezelfde kant op en het plan is duidelijk. Maar wie draagt voor welk onderdeel de verantwoordelijkheid? In de laatste workshop werden de rollen binnen de afdeling verdeeld. Zodat er geen onduidelijkheid over kan bestaan.  

Naast de workshops plande Anne adviesuren in met het team. Zodat alle vragen beantwoord konden worden en iedereen het plan helder voor ogen had.  

 

Wat Auris van Anne vindt

“Dankzij Anne hebben wij in korte tijd een socialmediastrategie kunnen maken. Door haar enthousiasme, voortvarendheid en positieve feedback stonden al snel alle neuzen dezelfde kant op. Wij zagen direct betere resultaten. En nog belangrijker: wij hebben nu een enorm gemotiveerd socialmediateam.”

Ester Martens

Senior communicatieadviseur

Resultaten

  • Duidelijke rolverdeling voor social media
  • Concreet social media plan
  • Ingerichte contentkalender
  • Vaste social media templates in de huisstijl

Ook de juiste richting geven aan je content?

Of het nou gaat om een heldere strategie of het maken van pakkende content. We helpen je graag met een duidelijke route. Heb je vragen of wil je meer weten over Presenter? Neem dan contact op met Erik.