contact Menu

Stichting Koninklijke Defensiemusea

Websites weer klaar voor de strijd

Kennis vergroten over de krijgsmacht is de taak van Stichting Koninklijke Defensiemusea (SKD). De vier verschillende websites naar een hoger niveau tillen was hun missie. Een ingewikkelde klus. Gewapend met contentkennis trok onze webredacteur Pippi ten strijde. 

Het probleem van SKD

Man down. Wegens capaciteitstekort en tijdsgebrek zocht SKD een allround webredacteur. En dan met name: iemand die kan bijspringen voor uiteenlopende webredactieklussen waar nog niet écht vaart in zat. De website had dringend aandacht nodig. Maar dat niet alleen. Er lagen een aantal campagnes en activiteiten op de plank waar online communicatiemiddelen voor ontbraken.

Onze oplossing

Tijd voor actie. Contentspecialist Pippi sloot zich aan bij het Marketing en Communicatie team. Met haar kennis over teksten, SEO en contentmanagement was ze een waardevolle aanvulling voor het team. Plannen die al maanden lagen te verstoffen, konden ze nu eindelijk uitvoeren. En niet te vergeten: haar creativiteit was nodig om de teksten over ons historische verleden sterk neer te zetten.

De uitvoering

Webredactie

Onze specialist begon met het verkennen van de webpagina’s. Klopt de indeling? Past het beeld? Is dit de juiste spelling? Wat is de meta description? Zo kreeg Pippi in het vizier wat er moest gebeuren. Vervolgens keerde ze de hele website binnenstebuiten: ze verbeterde copy, gaf pagina’s opnieuw vorm en schoonde het CMS op. Door haar hulp kon de website eindelijk haar nieuwe vorm aannemen.

Gaandeweg bleek dat de marketingcommunicatie van de afdeling Zakelijk en Events van het Nationaal Militair Museum toe was aan vernieuwing. Pippi kon weer aan de slag: nieuwe folders en sjablonen, een nieuwe website, de beeldbank uitbreiden en het optimaliseren van webformulieren.

Projectmanagement

Naast webredactie gaf Pippi commando’s voor lopende projecten. Ze onderhield contact met externe bureaus over grote en technische webredactieklussen, beeldmateriaal, advertenties en SEO. En nam zelf de online uitingen voor haar rekening. Meedenken aan campagnes voor projecten zoals wandelverhalen, tankdagen en wapencollege’s waren haar vaste werkzaamheden. Ze bedacht welke contentvorm ze het best kon inzetten. Een video of toch een blog? Door de juiste vorm bracht ze, samen met de conservatoren, de historische verhalen van Defensiemusea weer tot leven.

 

Wat Stichting Koninklijke Defensiemusea van Pippi vindt

“Pippi heeft ons enorm geholpen door de websites naar een hoger niveau te tillen. Iets waar we zelf geen tijd voor hadden. Ze weet van aanpakken, neemt initiatief en is flexibel. Ook niet onbelangrijk; naast dat ze hard werkt, is het ook altijd gezellig met Pippi!”

Mascha van de Mheen

Marketing & Communicatie bij het Nationaal Militair Museum

Resultaten

  • Allround vliegende keep
  • Vier websites naar een hoger niveau getild (het Nationaal Militair Museum, het Marinemuseum, het Mariniersmuseum en het Marechausseemuseum)
  • Online uitingen ontwikkeld voor diverse campagnes

Diensten

Precies wat ik nodig heb

Mooi. We komen je graag helpen. Of je nu tijdelijk een contentmanager nodig hebt, of al het managen van je content uit handen wilt geven.